/El apego en el aula/ és un dels pocs llibres que aproxima les propostes de la teoria de l'aferrament a la pràctica educativa i a les dificultats d'aprenentatge a l'aula, situant amb claredat els aspectes bàsics d'aquesta teoria a les pautes diàries de la conducta i en l'aprenentatge d'alumnat i professorat, al mateix temps que associa les experiències de les primeres relacions dels nens i les nenes amb l'esforç per aprendre. El llibre explora el significat de l'anomenat /triangle de l'aprenentatge/, és a dir, la relació entre alumne, professor i tasca d'aprenentatge, posant en concordança el desenvolupament emocional, la conducta i les experiències d'aferrament. També identifica un perfil d'aprenentatge amb cada estil d'aferrament i explora les condicions que requereix una escola perquè es consideri una base segura per als seus i les seves alumnes.
Marcar la diferencia ? La conducta tiene sentido ? Descripción de la teoría del apego ? El triángulo del aprendizaje ? Vínculos entre el apego y el aprendizaje ? Los alumnos que no pueden pedir ayuda ? Los alumnos con miedo a la separación ? Los alumnos que más preocupan ? La escuela como base segura para alumnado y profesorado ? Referencias bibliográficas.